fredag 13 april 2012

Karpfiske i sikte!

Idag när jag slutar arbetet vid 19:30 styr jag min bil raka vägen mot ett utav två favorit vatten. Ett klurigt vatten som innehåller mycket fisk men som är knepigt att lyckas i. Tiden har inte funnit för förmäskning. Jag tror det hade varit nödvändigt för att lyckas bra. Viktigt med en mindre mäskning för att få igång dem.Nåja, jag ger det en chans. Är oavsett skönt att komma ut och fota lite.

Taktiken känns ganska farlig får jag säga, testar en Method Feeder med en fantastisk egengjord mix och som bete kör jag boostad majs på vänster flanken. Är ju vanligtvis inte för varken method feeder eller pop up boilie men idag kommer jag att göra undantag.

Höger flanken tar en 20mm Pop UP - Banana Tutti (mistral) hand om, detta känns som ett otroligt het vårbete som borde passa i detta vatten. För att ge extra"krydda" bostar jag den i dippen med samma namn. Blir inte förvånad om det här ger resultat.

I mitten tänkte jag ge en singel Crab and Crawfish lite spelrum. Eftersom jag kör detta spöt på längre distans än dem andra kan det hände att jag sätter på en klassisk Rutti Frutti pop up och kastar om varannan timme imorgon under dagen. Kan vara bra ibland.

Blir oerhört spännande! Gick över från Mainlaine till Mistral förra året, men fiskade ju inte speciellt mycket karp så det bli kul att se resultatet. Alla produkterna känns riktigt fina, dock är chansen att de slår mainlaine små det detta är världens bästa RM.

Kör till imorgon eftermiddag. Rapport kommer :)

1 kommentar:

  1. Blir grymt sugen, Hör av dig om det händer något skoj,sketfiske på dig.

    SvaraRadera