söndag 15 april 2012

FärnaFiasko!

För att göra en lång historia kort.. Jag och Daniel hade planerat en Färna-tur norrut och tanken var att besöka inte mindre än tre åar.

Missade ett riktigt "karate-hugg" i den första ån. Hade väl inte riktigt vaknat sedan gårdagens karpfiske. Typiskt. I nästa Å landar jag dagens enda färna för undertecknad, 1,12. Vägde den för att få några poäng i IST.
Å nummer tre i ordningen ger mig absolut ingenting, Daniel däremot får en okej fisk på två kilo blankt.

Nej, denna helgen har inneburit riktigt jävla skitfiske!.. Riktigt tungt nu när man vet att följande helg kommer att spenderas på arbetet. Två notiser från turen var annars att jag såg min första Asp som höll på att kraschlanda in i strandkanten i jakt på mat. Samt att vi på hemvägen såg ett par mindre karpar i en sjö som skall få sig ett besök i sommar.


Over and Out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar