lördag 2 juni 2012

Mäskning.

Efter mycket velande är det slutgiltiga beslutet att hoppas över sutarsjön i norr och rikta in sig på Härlanda Tjärn nu. Ingen Karp är tagen i det tröga tjärnet än i år, vilket bara är positivt för en egen del! Däremot ryktas det om sutare på 3.4!.

Att mäska i Härlanda är inte lätt. Ni som provat vet. Kastar man ut en boilie kommer femton fiskmåsar, de dyker och tar dem innan de hunnit sjunka. Jag mäskade ganska sparsamt idag på Bohlins gamla swim. Mäskade enbart boilies, Mistral SLR och C&C.

Jag kör ett morgonpass på söndag utan större förhoppningar. Det är ett trögt vatten med smarta fiskar, men belöningen kan vara stor. Sjörekordet är 17.6 och det finns många fiskar runt och över tolv. Målfisken får jag ändå säga är Bruno, den vackra "Läderkarpen" på 13-14kilo. Men givetvis uppskattas alla karpar, oavsett om det skulle vara en av sjöns nya småfiskar.

Sedan blir det lite ströpass nästa vecka. Jobbar 18 av 20 dagar framöver, så tiden blir knapp! Lägg därtill fotbolls-EM om tiden är helt borta. Till min fördel är att jag arbetar i Lerum, och kan således jobba, sticka och fiska natt och sedan jobba igen. Åtminstone om jag har sovmorgon till elva.

Liverapport på söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar