söndag 13 maj 2012

Söker tips på Piggvarfiske!

Inatt - kommer årets första karpar ! Det säger jag ganska självsäkert. Har mäskat måndag, onsdag, fredag och dessutom ser förhållandena bra ut för platsen. Oerhört laddad, skall iväg nu och hämta en liten eka som ju ökar oddsen ytterligare..

I veckan som kommer -  blir det nog ytterst lite fiske på onsdag är det bröllop, och till helgen är det arbete som gäller. Hoppas ändå kunna bränna upp till någon utav åarna och fiskar Färna/Id någon kväll.

Härlanda - måste börjar mäska så smått där nu.. Tiden finnes inte riktigt för en jättesatsning i pölen, men ett par morgon samt kvällspass skall jag försöka hinna med!

Semesterdagar - Har jag tagit ut om två veckor. Slutar 13 på torsdagen och då väntar fiske till söndag midnatt.. :) Sutare/Sarv är målet de första dygnen, sedan tänkte jag testa på Piggvar en heldag. En helt ny art för undertecknad, söker därför efter tips? Alla tips som går välkomnas? Metod? Eventuella heta perioder? osv.
Vet inte riktigt var i fjorden jag skall fiska men det löser sig. Har ni ett tips och inte vill kommentera kan ni gärna maila på joakim.jacobson@hotmail.com. Tack på förhand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar