tisdag 30 april 2013

Misslyckat Färnapass gav årets första karpar!.

Kvällspass efter Färna vad tanken. Och jag gav också arten ett par timmar efter jobbet. Men det där riktiga suget fanns inte i denna klara, kyliga kväll. Jag beslutade mig helt enkelt för att retirera. Men när jag satte mig i bilen för att bege mig hemmåt fick jag för mig att reka en karpsjö.

Väl på plats såg jag en liten rackare. Bestämde mig för att ge det ett försök, så på med en brödbit, fyllde feederkorgen och kastade ut. Tog några minuter innan jag fick ett försiktigt napp, bom. Utkast igen, och fisken lät inte vänta. Mothugget satt och jag kunde med viss möda få in årets första karp. En spegel på 4.7kg. Riktigt kul på lätta grejor.

Flyttade mig ytterligare en bit bort, och fångar ännu en fisk. En fet, fin spegel på runt 3.5 kg. Båda fiskarna tog en svävande brödbit dippat i mainlines Cell activator.

Ca 3.5kg - Tagen på Bröd dippat i Mainlines Cell activator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar